niedziela, 22 maja 2011

Syrop z mniszka lekarskiego

Maj to wspaniały czas na  syropy z przyrostów sosny jak i mleczy ,które zatruwają zycie ogrodnikom ,ale i są też przydatne dla zdrowia ;]]
 Syrop z mleczy zawiera wiele cennych składników i ma właściwości wzmacniające i oczyszczające organizm, szczególnie przy schorzeniach wątroby, skutecznie leczy chrypkę, kaszel, warto go podawać przy przeziębieniu.
Oto przepis na miód z mniszka lekarskiego:

Składniki:
- 250-300 główek kwiatostanu mniszka lekarskiego ( ja podwoiłam ilosć i wyszło mi ok.8 małych słoiczków)
- 2-3 całe cytryny
- 1 kg cukru
- 1/2 l wody
Kwiaty położyć na kilka minut na białym papierze, aby pozbyć się robaczków. Nie płukać kwiatów. Kwiaty namoczyć w zimnej wodzie na kilka godzin, potem gotować przez około 15  min.
Dodać pokrojone na cząstki cytryny. Wywar odstawić z kwiatostanami i cytryną na 24 godziny. Po tym czasie wsypać cukier i gotować  2 godziny do usykania gęstego syropu. Miód z mniszka lekarskiego przecedzić przez gazę i gorący przelać do słoików. Zakręcić i przewrócić do góry dnem.

1 komentarz:

  1. Przed gotowaniem odcedzić, wycisnąć sok ;)..i odparowywać 2 godz..ja jeszcze dodałem parę wiosennych składników: liść pokrzywy, lipy, maliny, czarnej porzeczki, skrzypu, dzikiej róży :)

    OdpowiedzUsuń